CHCI SE PORADIT
Zajímá vás, jak si vybudovat zdravé rodinné finance? Využijte odborných
služeb našich poradců či finančního analytika, jsme tu pro Vás.
Chyba: Vyplňte své jméno.
Chyba: Vyplňte telefon v platném formátu.
Chyba: Vyplňte email v platném formátu.
Chyba: Toto pole nesmí být vyplněné (ochrana proti robotům).
Ozveme se vám nejbližší pracovní den po odeslání formuláře.

Zpracování osobních údajů
CHCI DOSTÁVAT NOVINKY NA EMAIL
Vítáme Vás mezi odběrateli aktuálních a užitečných rad ze světa financí a věříme,
že námi poskytované informace pomohou zajistit si dlouhodobé finanční zdraví vám i vaší rodině.
Chyba: Vyplňte email v platném formátu.
Chyba: Vyplňte své jméno.
Chyba: Toto pole nesmí být vyplněné (ochrana proti robotům).


Zpracování osobních údajů

Michal Rückel – Na regulaci provizí jsme připraveni

5 minut čtení
Spolumajitel Finančního Institut Michal Rückel se rozpovídal o regulaci provizí v rozhovoru s vydavatelstvím Profi Poradenství a Finance.

Na to, jak jsou připraveni na velké změny, které finanční sektor od 1. 12. 2016 zasáhly a jaké mají plány ve společnosti v příštím roce, jsme se ptali obchodního ředitele a spoluzakladatele Finančního Institutu Michala Rückela, MBA, který říká: „Nevěřím na náhody, štěstí přeje připraveným a my jsme se na regulaci provizí připravili podporou našich obchodníků exkluzivním produktem a benefity, díky kterým se budou mít v roce 2017 ještě lépe.“

Můžete nám více konkretizovat, jakým exkluzivním produktem podpoříte vaše poradce? Mnoho společností přidalo k poradenství realitní byznys, je tento směr také váš plán?

Do konkurenčně dravého prostředí realit se pouštět rozhodně nechceme. Využijeme produktu jedné naší společnosti ČRE – České Regionální Energetiky, která je dodavatelem elektrické energie a plynu v České republice. Tímto produktem je energetické poradenství pro korporátní klientelu.

V praxi je energetické poradenství pro firemní klientelu velice podobné tomu finančnímu, jak do počtu schůzek, tak ve výši finančního ohodnocení srovnatelného s ŽP. Velký rozdíl je však ve výplatě provize. Uzavřené obchody v energetice jsou vypláceny ihned následující měsíc a se stornolhůtou 1 měsíc!

Tím si naši poradci hravě vykompenzují rozdíl úbytku příjmu rozloženého regulací a zároveň se dostanou k zajímavým klientům, kterým mohou poskytnout i finanční poradenství.

Michale, vám se povedlo úspěšně rozběhnout pobočky v Hradci Králové, Praze, Olomouci a teď rozbíháte další a další. Čím si ten úspěch vysvětlujete?

Já si myslím, že se nám povedlo prorazit hlavně díky tomu, že se nebojíme lidi ve společnosti maximálně podpořit a zároveň si dáváme pozor, abychom nevzali úplně každého.

Firmy jsou samy o sobě jen prázdné skořápky, tvoří je až lidi, kteří jsou uvnitř. My tady máme opravdu super partu, ve které se společně rozvíjíme a prorážíme do republiky.

Dáváme si ale pozor, koho do ní pustíme, už jen proto, že každému, koho mezi sebe přijmeme, dáváme podporu do začátku až 42 tisíc Kč s benefity callcentra, analytika a veškerého zázemí zdarma.

S tím souvisí i ambiciózní plán mít do konce roku 2017 v ČR 200 obchodníků, nemáte příliš velké oči?

Do konce roku 2017 chceme pokrýt celou republiku, takže je potřeba se rozrůstat. Někde jsem četl pořekadlo, že je lepší mířit ke hvězdám a minout, než mířit na kupu hnoje a trefit se :).

A toho se držíme. Cíle musí být ambiciózní, ale ono je to také o úhlu pohledu.

Někdo by mohl namítat, že 200 poradců pro ČR je málo. Jenže v obchodě bývá Paretovo pravidlo tvrdší, než je běžné.

To znamená, že 90 % poradců nic moc nedělá a zbylých 10 % udělá největší objem práce. A my se zaměřujeme právě na těch 10 %, co to myslí vážně, a proto nám jich stačí „jen“ 200.

To se ukazuje jako skvělá příležitost pro šikovné jedince...

Rozhodně ano. Ve společnostech, kde jsou místa obsazená, se jde nahoru mnohem hůře.

Tím, že my budujeme nové pobočky, je to opravdu obrovská příležitost pro ambiciózní obchodníky.

Šikovného obchodníka s praxí v oboru, který nám své dovednosti prokáže, nemáme problém po dvouměsíční zkušební lhůtě ihned zařadit na odpovídající pozici. Máme tady lidi, kteří přišli od konkurence, ukázali se jako profíci a po třech měsících jsme je dosadili na pozici regionálních ředitelů.

Ale i člověk, který ty zkušenosti nemá a je šikovný, se v průběhu roku dokáže na takovou pozici vypracovat.

Říkáte, že mezi sebe nevezmete každého. co od lidí očekáváte?

Pro mě není nejpodstatnější to, jestli ten člověk má nebo nemá praxi v oboru. Máme propracovaný systém školení a všechno je naučíme. Jediné, co člověk musí mít, je obchodní duch. Pokud někdo nemá obchodní talent, tak se z něj velice těžko stane dobrý obchodník.

Je mi jasné, že hledáte spíše podnikavější lidi, ale máte pro ně i nějakou vizi do budoucna nebo něco jiného oproti konkurenci?

Takovým lidem, kteří u nás pracují, se přesně říká intrapodnikatelé. Jsou to lidé, kteří chtějí podnikat, mají vnitřní motivaci, ale nechtějí na to být sami. Chtějí mít možnost svůj výdělek ovlivnit, přicházejí s nápady a mají možnost společnost někam svým přičiněním směřovat.

Tihle lidé neberou práci jako běžní zaměstnanci, kteří přijdou do práce, oddělají si to svoje a mohou jít s čistou hlavou domů. Oni čas nerozdělují na práci a zábavu. Jsou páni svého času a práce je baví. A za to je neváháme náležitě ocenit.

Výhodou oproti konkurenčním společnostem je, že obchodníkům vyplácíme rentu v neomezené výši. To, co si svou činností u nás vytvoří, ať už kmen klientů nebo tým spolupracovníků, tak jim generuje pasivní příjem do budoucna, a to dokonce i když od nás odejdou.

Říkáte, že máte pro obchodníky callcentrum, mám tomu rozumět tak, že jim zajišťujete klientelu?

Prorazit v oboru financí není snadné, a my proto dodáváme našim obchodníkům maximální podporu, nejen do začátku.

Máme vlastní callcentrum, a to jim zajišťuje tři až pět nových uskutečněných schůzek týdně přímo v jejich okrese. Tzn., že jim callcentrum zajistí pevnou půdu pod nohama, ale pokud si chtějí vydělávat větší peníze, než je průměr, tak se musejí snažit dělat práci dobře a získávat doporučení. Zase, aby to bylo spravedlivé, tak provize za vlastní doporučené klienty mají poradci daleko vyšší, než provize za klienty přes callcentrum.

Jaké jsou provize, kolik si může u vás obchodník v průměru vydělat?

Já to vezmu z druhého konce, u nás si nemůže nikdo vydělávat pod 30 tisíc měsíčně.

S tím, jakou dáváme lidem podporu, by nám to prostě nevycházelo. Pokud si někdo po čtyřech měsících spolupráce vydělává méně, musíme se s ním rozloučit, nebo se domluvit na individuální spolupráci.

A kolik si v průměru může obchodník u nás vydělat? Je to především na něm, ale průměr je kolem 40 tisíc, ti lepší mají 50–60 tisíc, ale máme i poradce, kteří vydělávají 100 tisíc korun a více.

Dozvěděli jsme se docela dost o tom, co pro vás znamenají obchodníci. Řekněte nám také více o tom, co u vás obnáší péče o klienta. V čem se třeba lišíte od konkurence?

Jsme jiní v přístupu ke klientovi. U nás jen „nenahrazujeme produkty jinými produkty“, ale tvoříme s klienty finanční plány, kde jim pomáháme majetek rozdělit na ideální třetiny, tak jak to dělají ti nejbohatší lidé na světě.

Tím klientům zajistíme jejich krátkodobý příjem a přes střednědobé investice jim pomáháme majetek proměnit do hmotných aktiv, ze kterých jim plyne pasivní příjem v budoucnu.

Tím se naši klienti nemusejí bát toho, co bude s jejich příjmy v důchodovém věku, ale spíše se na něj těší.

Je tohle dosažitelné pro každého? Na jaké typy klientů se zaměřujete?

My už v mottu společnosti máme uvedeno „zdravé rodinné finance“, a ty považujeme za jeden ze základních pilířů její dlouhodobé stability a bezpečí. Proto se zaměřujeme především na rodiny s dětmi.

Dokážeme však pomoci každému, kdo má nějaké plány do budoucna a chtěl by je konzultovat s někým, kdo financím opravdu rozumí. Já si myslím, že investování dnes už není jen výsadou pro bohaté. Když někdo nemá příliš velké majetky, tak je pro něj více důležité zajistit příjem proti nenadálým výpadkům.

Klientům ze střední vrstvy vysvětlujeme smysl investování a tvoření rezerv pro budoucnost a movitější klienty primárně zajímá, jak jejich majetek především ochránit.


Jan Čížek
14. prosince 2016 napsal Jan Čížek
do kategorie Finanční Institut v médiích

Michal Rückel: „Investovat do lidí je nákladné, v budoucnu se vám to ale několikanásobně vrátí“

10 minut čtení